0

بلاگر کیست؟ چگونه بلاگری کنیم؟

بلاگر کیست؟

قبل از هرچیز باید بدانیم بلاگر دقیقا کیست و یا به چه معناست. واژه «بلاگر»‌ (Blogger) از واژه «Blog» گرفته شده که به معنای «نشریه آنلاین» یا وب‌سایتی است که به طور مداوم، تولیدمحتوا می‌کند.

امروزه با گسترش اینترنت، افراد بسیاری هستند که برای خود یک شبکه اینترنتی می‌سازند و در آن شروع به نوشتن می‌کنند. اما متاسفانه تصور اشتباهی که درباره بلاگرها وجود دارد این است که هر کسی که پست زیاد منتشر کند و فالوورهایش بالاتر برود نامش بلاگر می‌شود!‌ در صورتی که اصلاً اینطور نیست.

بلاگر کیست؟ چگونه بلاگری کنیم؟

بلاگر کسی است که در زمینه مشخصی فعالیت دارد، بلاگر ها اکثرا افرادی هستند که ارتباط  عالی با مردم دارند و می‌توانند روی دیگران تاثیرگذار باشند، آن‌ها به واسطه فعالیتی که دارند می‌توانند دیگران را برای انتخاب‌های گوناگون متقاعد کنند، البته در ایران به افرادی که در اینستاگرام تولیدمحتوا می‌کنند، نام بلاگر داده می‌شود و این صحیح نیست. با این وجود، اگر فضای اینستاگرام را مانند یک وبلاگ تصور کنیم، می‌توان اینستاگرام را نیز نوعی روش بلاگری در نظر گرفت.

بلاگر درباره رشته تخصصی خودش نظر تخصصی می‌دهد،کالاها را نقد و معرفی ‌‌‌می‌کند یا مردم را به انجام کارهایی تشویق ‌‌‌می‌کند.اگر بخواهیم به زبان ساده تعریفی از بلاگر داشته باشیم باید بگوییم بلاگر کسی است که برای تعداد زیادی از افراد الگو باشد. الگو بودن بهترین واژه ای است که می توان در تعریف یک بلاگر ارائه کرد.یعنی مخاطبانی که وبسایت یا صفحه ی متعلق به شخص بلاگر در اینستاگرام، توئیتر، فیس بوک، یوتیوپ و… را دنبال می کنند،لباسی را انتخاب می کنند که بلاگر می پسندد،به جایی سفر می کنند که بلاگر از رفتن به آن جا لذت برده باشد، غذایی سفارش می دهند که مورد پسند بلاگر بوده و در کل آنچه را دوست دارند که بلاگر دوست داشته باشد!بنابراین بلاگر فردی است که با انتشار مطلب،عکس،صوت  و ویدیو در فضای مجازی فعالیت می کند و نظراتش برای بسیاری از مردم اهمیت دارد.

 

چگونه بلاگری کنیم؟

اگر نگاهی به پردرآمدترین شغل‌های جهان سر بزنید یکی از این شغل‌ها بلاگری است امروزه بلاگرها در دنیای مجازی درآمد بسیار بالایی دارند.در این سال‌هابسیاری از جوانان به این شغل علاقه‌ دارند و به سمت بلاگر شدن در فضای مجازی رفته‌اند.شاید شما فکر کنید که بلاگر شدن کار آسانی است و هر روز با کار بسیار کمی، پول خوبی به‌دست می‌آورید. البته این فکر کاملا غلط است و نباید این‌گونه تصور کنید.بلاگرها در ایران چند سالی است که کسب و کارشان رونق گرفته است و تعداد آن‌ها در هر سال رو به فزونی است.بلاگرهای ایرانی بیشتر در اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند چرا که این شبکه‌ی اجتماعی در کشور ایران طرفداران بسیار زیادی دارد و طبق اعلام فیس بوک، مردم ایران جز ۷ کشور پر استفاده‌ی اینستاگرام هستند.برای بلاگر شدن باید مراحل زیر را به خوبی انجام دهید:

موضوعی را برای بلاگری انتخاب کنید

باید یک موضوع مشخص را انتخاب کرده و درباره همان موضوع صحبت کنید.باید بر موضوع انتخابی‌تان تسلط کافی پیدا کنید شما برای بلاگر شدن بهتر است ابتدا تحقیقاتی در وردحوزه‌های مختلف بلاگر شدن کنید و سپس سعی کنید با توجه به علاقه‌ی شخصی وهمچنین میزان درآمد، یک حوزه را برای خود انتخاب کنید.لطفاً کلی نگید،دقیق بگین که می خواهید در کدام حوزه بلاگری فعالیت کنید در قسمت پایین می توانید حوزه های مختلف بلاگری رو ببینید:

  • بیوتی بلاگر
  • فشن بلاگر
  • بلاگر سفر
  • فود بلاگر
  • بلاگر خودرو
  • بلاگر طنز
  • بلاگر گیمر
  • بلاگر تکنولوژی

تولید محتوا با کیفیت

تولید محتوای با کیفیت اصلا کار آسانی نیست اما کیفیت محتوا میزان بازدید شما را مشخص می‌کند داشتن محتوا بی کیفیت مخاطبان را فراری می‌دهد.اما اگراز محتوا با کیفیت استفاده کنید،مردم جذب محتوا شما ‌می‌شوند و محتوا شما را به اشتراک می گذارند اگر ‌می‌خواهید یک بلاگر موفق شوید،سعی کنید یک دوربین با کیفیت رو تهیه کنید و عکاسی یاد بگیرید تا بتوانید عکس های باکیفیت بگیرید عکس‌های با کیفیت و عالی لازمه کار شما هستند.پیوستگی داشته باشید شاید تا چند سال قبل ممکن بود با ارائه محتوا بی نظم پیشرفت را داشته باشید اما بلاگری در ۲۰۲۰ داستانی متفاوت دارد و باید محتوا خود را به صورت منظم منتشر کنید می‌توانید از یک دفتر یا برگه برنامه ریزی استفاده کنید.

نوشتن بیو (Bio) مناسب

متن bio در اینستاگرام، متنی کوتاه است که در زیر عکس پروفایل شما نمایش داده می‌شود. زمانی که کاربران از صفحه اینستاگرام یا همان پروفایل شما بازدید کنند،در ابتدا و در بالای صفحه با عکس و همچنین متن bio آشنا می‌شوند.نکاتی که باید در نوشتن بیو رعایت کنید:

  • استفاده از نام کاربری مناسب
  • نوشتن متن در چند خط
  • جدا کردن خط‌ها با استفاده از ایموجی
  • استفاده از هشتگ‌های تخصصی و پرطرفدار
  • درج لینک مناسب(مانند آدرس سایت یا لینک کانال تلگرام)

کپشن و هشتگ مناسب

متن کپشن متنی است که در زیر پست های شما قرار میگیرد که شما باید سعی کنید از جمله های جذاب و خواندنی استفاده کنید حتی شاید گاهی لازم باشد در کپشن داستانی رو تعریف کنید یا درباره مکانی که در تصویر هست توضیح بدید سعی کنید از ایموجی ها استفاده کنید مخاطبان از بلاگر چیزی بیشتر از یک عکس قشنگ یا چهارتا کلمه باحال میخواهند. هشگ تک کلمه های است که در کپشن همراه با علامت # نوشته می شود شما باید سعی کنید از هشگ های پر بازدیدی که مربوط به محتوای شماست استفاده کنید هرگز از هشتگ های نامربوط و تعداد زیاد هشتگ استفاده نکنید زیرا باعت فراری دادن مخاطب از خواندن کپشن  می شود و اگر پست شما در هشتگ های نامربوط قرار بگیرد ممکن است توسط کاربران بلاک و ریپورت شوید.

تعامل با همکاران بلاگر

تلاش کنید که همکاران خود را پیدا کنید و با آنها تعامل مفید داشته باشید و از یکدیگر حمایت کنید این کار باعث می شود که مخاطب های همکاران شما را نیز شناسایی کنند و از محتوا شما بازدید کنند یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید زیر پست بلاگر های دیگر کامنت بزارید اما سعی کنید که در کامنت ها از اشاره مستقیم برای ورود به پیج شما استفاده نکنید چون در این صورت شیوه تبلیغ پیدا می‌کند و ممکن است توسط بلاگر حذف شود.هرچقدر با افراد بیشتری همکاری کنید،مسیر موفقیت شما در فرایند بلاگر شدن آسان‌تر می‌شود.سعی کنید با همکارانتان همراه شوید و از فرصت‌‌‌های همکاری استقبال کنید.دردورهمی‌‌‌ آنها شرکت کنید و مشارکت بیشتری با افراد شبیه به خودتان داشته باشید.

  • این مقاله ادامه دارد.
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *